21 januari 2015

En titt här hemma

Även om det är mycket kvar att göra här hemma och trots att vi saknar en hel del inredning trivs vi verkligen i vårt nya hus!


Badrummet ser ganska naket ut än så länge. Det saknas fortfarande duschväggar och med dem vill vi verkligen göra något speciellt så de kan nog komma att dröja ett tag till. Sedan har vi spänt ögonen i ett väldigt fint plåtskåp i svart som vi hoppas ska flytta hem till vårt badrum snart.
     Har äntligen målat badrumsspegeln svart och Mattias har hjälpt mig sätta upp den och nya lampan från Lampe Gras på väggen. Tycker det blev riktigt snyggt!


Älskar verkligen att bada och det kommer bli så mysigt att ligga här inne när det blir lite mer inrett och ombonat.


Walters fina lektält har fått flytta ut till den stora öppningen mellan vardagsrum och kök/matplats till Walters stora förtjusning.


...så nu får hans polis- och brandstation (julklapp från mig och Mattias) plats i rummet hans och jag har beställt tavellister från IKEA för att kunna ställa upp hans böcker och pussel på väggen. Så härligt att se hur stolt han är över sitt fina rum.


Walter vill gärna ha sällskap när han leker i rummet, så här sitter jag med båda mina grabbar!
Igår satte vi upp nya rullgardiner i hans rum för det är attans ljust när han ska sova sin middagslur på helgerna. Får visa hur det blev en annan dag.
Idag ska jag mest ta det lugnt och njuta av trevligt sällskap då vi får besök av vänner och deras nyfödda. Men imorgon är det dags för ett litet projekt igen. Då ska jag betsa de nya konsolerna och hyllplanen till köket, om lilla Arv godkänner det förstås!

5 kommentarer:

  1. Wonderful pictures. I'm still smiling. The three of you are so lovely!!!
    Have a happy time and all my best to you and yours
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much! All my best to you as well (:

      Radera
  2. Håller med dig, så fint det blir i badrummet! Och vilket fantastiskt fint tält Walter har fått! En lösning som alla har glädje av.

    Önskar dig en skön helg./Eva

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt badrum, jag vill också ha vitt kakel i badrummet :)
    Lisa

    SvaraRadera